HTML

Megosztom

Turkálók

Véleményetek

Licenc

Creative Commons Licenc

Bigyók

tracker


View Krisztian Koronics's profile on LinkedIn

vágjunk is bele

2007.08.25. 11:33 :: Koronix

Sok blogot indítottam már. Van, amit a mai napig írok, van amit pár post után inkább az enyészetnek adtam át. Ez most ismét egy rendhagyó (és talán hiánypotló is) lesz.

Szerencsére az utóbbi években már azt csinálhatom és azért is fizetnek, amit mindig is szerettem volna - az ötleteimért. Persze, az ötlet nagyon sok fajta lehet; én mióta az alma mater falait elhagytam a reklámszakmában dolgozom - így elsősorban reklámötleteket, azon  belül is online megoldásokat és innovatívabb, interaktív ötletek kidolgozásával töltöttem az időmet. A kisebb hazai és nagyobb multinacionális reklámügynökségek szárnyai alatt számtalan projektben vehettem részt - jó pár igen sikeres lett, de persze voltak melléfogások is.

Honnan is jönnek az ötletek?
Na persze, h a fejünkből. Ahhoz viszont, h jó, megvalósítható és működő ötleteink legyenek szerintem sok minden kell: kreatívitás, infománia, sok utazás, érzék stb. Az ötletekhez olykor sok idő kell és rengeteg benyomás - nem magához a kitaláláshoz, hanem a szikrához való eljutáshoz. A folyamatos naprakészségen túl a trendek figyeléséhez és az igazi eredményességhez: a jobb megoldások kiszűréséhez és az előregondolkodáshoz, az innovációhoz.

Szeretek megismerni a közvetlen munkámtól függetlennek tűnő dolgokat. Igy voltam már bringásfutár, beleástam magam a kürtőskalács készítés rejtelmeibe vagy készítek mostanában pl. szappant idehaza. És ezért fontos számomra pl. az utazás is. Szeretem felfedezni más területekben, más országokban a lehetőséget: azaz a hiányt és a pluszt ahhoz a tevékenységhez és kultúrához képest, ahonnan érkeztem. A jó ötletek a legtöbbször az utcán hevernek és a mindennapi rutinban nem látjuk meg a lehetőséget. Hogy lopás-e azokat elhozni? Talán. Azonban ha hozzá tudod adni önmagad, akkor máris egy új született. Fontosabbnak tartottam mindig a jó ráérzést és a lehetőségek felfedezését, továbbgondolását egy-egy megoldásban, mint a szenvedéssel teli alapoktól alkotás.

Az minden kreatívabban gondolkodó ember számára frusztráló, ha az ügyfél vagy a kollégái vmilyen oknál fogva egy-egy ötletét lesöprik az asztalról és fiókba kényszerítik - h jogosan vagy sem azt túl bonyolult lenne megítélni és nem is kell. Ráadásul, ezek nem is a kitaláló szellemi tulajdnona sok esetben, hanem a cégé, ahol dolgozik - így valóban használhatalanokká válnak.

Aztán ott vannak azok az ötletek és álmok, amik hirtelen jutnak az ember eszébe vagy csak kis morzsaként egészítenek ki egy-egy megoldást. Ezek a szakmai rendezvények füstös afterparty-jait még megélik, majd egy koktéllal leöblített pikáns megjegyzéssel eltünnek a semmibe.

A leginkább hiú ötletek pedig azok, amiket az ember csak magának (és esetleg barátnőjének/feleségének, legjobb barátjának) mer elmondani, mert azt hiszi, h az az üdvözítő megoldás az összes problémájára - a "tuti biznisz". Szerencsés az, aki ezeket az ötleteinek mindegyikét tovább tudja vinni és meg tudja valósítani. Tegyük a szívünkre a kezünket, h a legtöbbször nem így van. Vagy az ötlet vagy az anyagaiak vagy "külső szem" hiányzik belőle és ez is ott landol a fiókban.

Ilyen ötletekből, tippekből nekem is volt/van/lesz bőven. Épp itt az ideje, h az asztalfiókból a ti asztalaitokra kerüljenek. Őrültség? Lehet, de még nagyobb őrültség ülni valamin és idealistán tartogatni ahelyett, h használnánk vagy megfogadnánk őket. Ha közösen gondolkodunk rajta tökéletesebbet alkothatunk - pontosabban, a jókat megalkothatjuk!

2 komment

Címkék: ötlet

A bejegyzés trackback címe:

https://otletlada.blog.hu/api/trackback/id/tr2148575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://longhand.hu 2007.08.31. 00:29:39

Konrádnál olvastam Rólad, úgy érkeztem ide, követni fogom az ölteteidet és hosszú életet kívánok a blognak, tetszik a története a dolognak.

Trevor 2007.08.31. 12:00:49

Szintén Konrádnál olvastam rólad. ;) És szintén jó ötletnek tartom...hiánypótló darab, nem őrültség. ;) Hajrá!!


SocialTwist Tell-a-Friend

süti beállítások módosítása