HTML

Megosztom

Turkálók

Véleményetek

Licenc

Creative Commons Licenc

Bigyók

tracker


View Krisztian Koronics's profile on LinkedIn

ötlet #20: a web 1%-a

2007.10.10. 09:27 :: Koronix

A weboldalak nem kötött formátumok és méretek, nem kell a lapzártáig kitalálni, hogy mi is fog bekerülni a lapba és eldönteni, hogy hol lesz rá még hely. A hirdetési felületek is viszonylag könnyen bővíthetőek, ha más nem a hirdetések rotálásával ugyanazon a helyen. Igy szinte mindig van hely arra, hogy esélyt adjunk másoknak arra, hogy megjelenjenek az oldalunkon. Ezen az elven működnek pl. a banner csereprogramok is. De mi lenne ha ezt a felületet úgy "értékesítenénk", hogy a mi (ill. a site-unk) társadalmi felelősségvállalását, a karitatív szemléletünket a nonprofit/civil szférával összehoznánk?

Igy működnek nagyjából a "társadalmi célú reklámok" is.
De hogyan tudna ez működni online?

Persze, itt is egy olyan website-ra van szükség, ahol a kereslet és kínálat találkozik. A civil/nonprofit/karitatív szervezetek feltölthetik a médiakitjüket (álló-, fekvő bannerek, button-ok és/vagy beilleszthető kódok stb.); az oldalak üzemeltetői pedig felajánlhatnak X kattintás vagy időt egy-egy felületen. Cserébe a szervezetek oldalán a támogatók alatt megjelenhet a site-ok listája, akárcsak ezen a gyűjtő oldalon. Tovább cizellálhatná a képet a specializálás, ha a felajánlók a méretek megjelölése mellett akár fix szervezetet vagy egy-egy tipusú szolgáltatást is ki tudnak választani (pl. gyerekek támogatása, szabadságjogok, egyház).

Hogy lenne-e ilyenre igény? Szerintem, örülnének neki. Hogy a média odafigyelne rá? Ha mi magunk vagyunk a média, akkor igen (pl. a tv-knek is van oldaluk!). Hogy érdemes-e felajánlani a felületünket ilyen célra? Nem csak üzleti, hanem lelkiismereti kérdés is.

Alapvetően egy ilyen megoldás nem nagy szám. Reklámértéke akkor van, ha az 1%-os kampányokhoz hasonlóan a site üzemeltetői figyelnek arra, hogy a náluk megjelenő médiakit-ek minőségiek legyenek és legyen respektje annak, ha valaki ezen a site-on jelen van. Ezt leginkább jó sajtókapcsolatokkal és a jelen lévő felajánlók marketingkommunikációs anyagaiba való bekerüléssel lehetne elérni (pl. ha a T-Online hírlevelében benne lenne, hogy felajánlották a ___.hu x% jótékony célra és most rákalapítványos hirdetések jelennek meg).

Legyen ez az online szakma 1%-os hozzájárulása a civil, nonprofit és karitatív szervezetek működéséhez.

kép forrása: blog.netzkompetenz.at
az ötlet szerintem: (3/5)
az ötlet szerintetek: (0/5)

2 komment

Címkék: ötlet bannerexchange

A bejegyzés trackback címe:

http://otletlada.blog.hu/api/trackback/id/tr71192022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Tewe 2007.10.10. 09:51:53

wow, ez egy tényleg jó, és könnyen megvalósítható ötlet.
érdemes lenne felhívni erre a figyelmet az adverticumnál, ők könnyen létre tudnának hozni egy speciális B2B felületet erre. szerintem.

Critmiss 2008.11.24. 20:15:24

Nahát, ez tökjó! :) Amikor ezt írtad, akkor még nem is nagyon lehetett tudni az új blog.hu-s modellről. Szuper!


SocialTwist Tell-a-Friend