HTML

Megosztom

Turkálók

Véleményetek

Licenc

Creative Commons Licenc

Bigyók

tracker


View Krisztian Koronics's profile on LinkedIn

ötlet #49: vakvezető járda

2008.06.16. 13:07 :: Koronix

Amíg idehaza még a vakokat segítő lámpák kattogása is zavar egyeseket, addig máshol elképzelhetetlen, hogy a főbb útvonalakon lévő járda építésekor ne építsenek nekik segítséget.

A beszúrt képen látható hirdetési megoldásról jutott eszembe, hogy régóta meg akartam már írni, hogy máshol milyen megoldást láttam a vakok közlekedésének segítésére. Ázsiában (talán másfelé is, de másfelé ritkábban járok) bevett szokás a járdába egy külön "nyomvályút" építeni. Ezek tulajdonképpen a járda közepén elhelyezkedő mélyebb csíkok, melyekbe a bottal (gondolom) könnyebb navigálni. Ha a járdán valami akadály lenne, pl. csatornafedél, lépcső vagy fa, akkor a csíkok ezt - a fenti képen is látható - pöttyösebb résszel figyelmeztetik. További képek.

Nem hiszem, hogy Ázsiában ennyivel több lenne a vak ember, hogy muszáj ilyet építeni; azt sem hiszem, hogy idehaza nem épülnek már új járdák, ahová ne lehetne beépíteni; azt elhiszem, hogy "pénzhiányból" ezen is spórolunk és továbbra is álmegoldásokkal és álintézkedésekkel nyugatjuk magunkat. Kár.

az ötlet szerintem: (5/5)
az ötlet szerintetek: (4/5)

5 komment

Címkék: ötlet offline tcr

A bejegyzés trackback címe:

https://otletlada.blog.hu/api/trackback/id/tr15523575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alex_79 2008.06.16. 14:03:08

Londonban is sok helyen láttam...

ervin d · http://kerdoiv.blog.hu 2008.06.17. 11:41:33

Én is láttam már többfelé ilyet Nyugat-Európában, de eddig még nem sikerült rájönnöm, mi a funkciója :)

Zazie · http://criticalmiss.blog.hu 2008.07.04. 17:35:39

Egyre több helyen van ilyen nálunk is.

deejayy · http://deejayy.hu/ 2008.11.10. 13:22:05

A legdurvább egy körcsomópont mellett lakni, ahol szó szerint szünetmentes a kattogás (valamikor persze halkabb, mert nem mindig az ablak alatti szól). Éjszaka is. Volt alkalmam (kb. fél évem), amikor ezt megtapasztaltam. Senkinek nem kívánok ilyen alvási élményeket, mint amilyeneket nekem kellett átélnem.
A szó, amit keresek: "kompromisszum".

deejayy · http://deejayy.hu/ 2008.11.10. 13:23:35

Ja most nézem a belinkelt cikket, pont a képen látható házban laktam, még az ablakunk is látszik :)


SocialTwist Tell-a-Friend

süti beállítások módosítása