HTML

Megosztom

Turkálók

Véleményetek

Licenc

Creative Commons Licenc

Bigyók

tracker


View Krisztian Koronics's profile on LinkedIn

ötlet #2: reklámtárgyak boltja

2007.08.27. 12:12 :: Koronix

A boltokba lépve zúdulnak ránk a termékekhez csomagolt ajándékok, a szórakozóhelyeken csupa márkázott kiegészítőt kapunk. Nem véletlenül: az ajándékkal kiegészített (esetleg árukapcsolt) termékek jóval vonzóbbak a mezitlábas társainál és a brand-et is építik.

Melyikünk nem kívánt már meg egy-egy igen szép hamutartót, söröskorsót, napernyőt és próbált rá alkudni a pincérnél (vagy csak zsebre vágta)? Gondolom, azzal sem vagyok egyedül, h egy brand "speciális" kiadásait gyűjtöm. Pár hete a Klauzál térnél sétálva egy "Volt fesztivál"-os boltra leltem, ahol a már lezajlott fesztivál reklámtárgyait vagy Sziget polót is lehetett kapni. Anno a kupakok Coca Colás poharakra váltásának külön feketepiaci ára volt - ha nem volt elég kupakod, akkor vehettél pénzért...

Nemrég beszélgettem egy ügyfelemmel, aki egy olyan problémát vetett fel, ami elsőre igen meglepő volt. Arra "panaszkodott", h egyre több vásárlójuk azért hívja fel őket, h az akcióban kifutott reklámtárgyakat hol tudja még beszerezni, illetve hol tudja csak az ajándéktárgyat megvenni? Ezért azon gondolkodott, h nyitna a site-ján egy webshop-ot, ahol a polókat, strandlabdákat, hamutartókat stb. meg lehetne rendelni - csakhogy ennek logisztikája számára egy teljesen új terület és nincs hozzá igazán erőforrása.

A vásárlók kívánsága/igénye sokszor nem jut el a márka képviselőihez. Az ilyen "melléktermékkel" bíró márka problémáira (pl. a raktárban hegyekben álló ajándékkal zsúfolt dobozok) pedig házon belül szoktak pillanatnyi megoldást találni.

Az igényeket viszont több módon is ki lehet elégíteni:
  • az adott márka nyit egy webshop-ot (ahogy ezt elsőre, jobb híján az ügyfelem is kitalálta)
  • az ajándékokat újracsomagolják és felhasználják egy másik promóban (ez sokszor előfordul népszerű vagy bentragadt készleteknél egyaránt)
  • szóróajándékként pl. webes kérdőív kitöltésénél meg lehet szerezni (inkább a kis értékű ajándékoknál)
  • fesztiválokon, kocsmákban nyitnak egy márka-sarkot, ahol meg lehet ezeket venni (ez igen költséges)

Mindegyik megoldás jó. Mégis úgy érzem, h mindegyikből hiányzik vmi, ami a fogyasztók márkaéhségének azonnali kielégítését megvalósíthatná és az ügyfélnek sem okozna külön költséget.

Erre lehet egy megoldás egy olyan webshop nyitása, ahol a fogyasztók nem kaphatnak mást, csak márkázott reklámtárgyakat: Borsodis söröskriglit és nyugágyat, Symantec-es pendrive-ot, Ford C-MAX-os polót, lufit stb. Csupa olyan dolgot, amit a rendezvényeken, a kocsmákban használhatnak, de nem vehetnek meg - vagy éppen már kifutottak az aktuális promóból. Nem a Vaterán kínált használtak vagy "utángyártottak", hanem "eredetiek".

Ha egy harmadik fél készítené el és üzemeltetné a webshop-ot mindenki jól járhatna: az ügyfélnek nem kell a szállítócégekkel és az ügyfélszolgálattal vesződnie, a lojális vásárló minden tárgyhoz hozzájuthatna bmikor, a webshop üzemeltetője meg a haszonrésből bevételt generálhatna. A kereskedőnek érdeke, h foglalkozzon ezekkel a termékekkel és nem csak egy újabb feladat a nyakába - így akár maga segíti majd a márkát a saját eredményei és visszajelzései alapján a következő reklámtárgy kiválasztásánál...
Ráadásul, ha ez nem egy márkához kötődik, hanem sok márka ilyen jellegű termékét megtalálnám -  akkor inkább ezt választanám a "brand bevásárlásom" helyszínéül, h meglepjen haveromat, barátnőmet a kedvenc márkájához kötődő ajándékkal. Ha folymatosan bővülne az árukészlet pl. a jelenleg szanaszét lévő márkázott ajándéktárgyakkal ide járnék az újdonságokat megnézni, akár mint gyűjtő is.

Viszont mielőtt a homlokunkra csapnánk sok mindennel kell számolni, érdemes üzleti és prezentációs tervet készíteni, érdemes azt is figyelembe venni, h van multicég, ami nem adhatja el az ajándéktárgyait, csak marketing eszközként használhatja fel. Bár, ha vki ezt kicsit gondolkodik rajta, lehet, h erre is van vmi megoldás... ;)
az ötlet szerintem: (4/5)
az ötlet szerintetek: (5/5)

3 komment

Címkék: ötlet webshop reklámtárgy

A bejegyzés trackback címe:

https://otletlada.blog.hu/api/trackback/id/tr51150139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.08.30. 17:01:24

Ez tetszik. Hasonló, mint a mozibolt, ahol mozis kiegészítők (plakátok, pólók etc.) kaphatóak.

Trevor 2007.08.31. 11:55:40

Az ötlet jó, de azért én kicsit szétválasztanám a dolgot. A reklámajándékok (promociókhoz), belsős, márkázott ajándéktárgyak (alkalmazottaknak) és egyéb márkázott szóróeszközök.

Hogy miért?
Az ajándéktárgyaknak sokszor pont az a szerepe, hogy forgalmat növeljen, segítsen bevezetni egy új terméket, vagy csak kicsit megmozgassa az értékesítés állóvizét (stb.). Rengeteg "gyűjts össze x. kupakot/cimkét/stb. és kapsz valami céges ajándékot" típusú promóval lehet találkozni, de tegyük fel, hogy bevett szokás lenne, hogy ezen ajándéktárgyak később pénzért is megvásárolhatóak lennének. Nem vesztene a promóció az értékéből? Nem vesztene az ajándék az értékéből? Szerintem igen. Sok esetben az olykor értéktelen márkázott szóróajándékoknak pont az ad plusz értéket, hogy nem lehet megvásárolni (külön plusz -> sorszámozott ;)). Az ember valahogy természetéből adódóan irtózik attól, ami tucat. Tucat dolgokat vásárlunk nap, mint nap mégis furán érezzük magunkat, ha egy buszmegállóban 2 olyan ember áll mellettünk, akinek ugyanolyan poló van. ;)) Ez ilyen... ;)

A másik amire ügyelni kellene egy ilyen webshop-nál, hogy a belső használatra gyártott márkázott termékek se kerüljenek be. Gondolok itt a dolgozói elégedettséget (hűséget?) erősítő márkázott ajándéktárgyakra. Tegyük fel a cég csináltat egy polót az alkalmazottainak, majd ugyanez poló megjelenik a webshopban és kedves alkalmazottunk egyszer csak a szomszédját látja ugyanolyan polóban. Mit gondolna az alkalmazott? Nem veszítene az értékéből az ajándék (cég az alakalmazott szemében)? Dehogynem.

Egy webáruház, ahol mindenféle cég márkázott szóróajándékait lehetne megvenni? Nyami. :) Brand építésre nyílván nem lenne jó (ki adna pénz egy olyan cég márkázott tárgyaiért, amit nem ismer?), de egy már erős brand tovább erősítésére kitűnően alkalmas lenne. Szerintem, ha lenne ilyen, akkor azoknak a cégeknek, akik ki szeretnék használni ezt a lehetőséget, külön erre a célra kellene gyártatni márkázott tárgyakat (megoldottabb lenne az utánpótlás is). Ahogy Te is írtad a raktárban maradt el nem fogyott reklámajándékokat máshogy is fel lehet használni. Ehhez csak annyit tennék hozzá hallkan, hogy vannak olyan jellegű ajándéktárgyak is, amelyeket segély és nonprofit szervezetek is szívesen fogadnának!

Malard 2007.08.31. 15:09:15

Ez szerintem zseniális ötlet. Gondolkodtunk valami hasonlon az egyik cégnél de aztán befucsolt a félelmek miatt. De midenképpen hasznos lehet ha okosan van megcsinálva (Trevor)


SocialTwist Tell-a-Friend