HTML

Megosztom

Turkálók

Véleményetek

Licenc

Creative Commons Licenc

Bigyók

tracker


View Krisztian Koronics's profile on LinkedIn

ötlet #55: blogmérce

2008.07.17. 10:42 :: Koronix

A saját blog egyes elemeinek méréséhez ma már számtalan eszköz közül választhatunk, akár a blogszolgáltatók rendszeren belüli megoldásaiból, akár más ingyenes (Google Analytics, Feedburner, Clicktale stb.) vagy fizetős rendszerekből. Ezek közül én is kipróbáltam már jópárat és van, amit használok a mai napig. De valahogy vagy túl kevés vagy túl sok információhoz jutottam. Az általános mérési rendszerek minden típusú oldal mérésére alkalmassak - és nekem egy (személyes) blog valahogy nem tartozik a "minden típus" közé. De milyen eszközökből állhatna egy blogokra optimalizált mérési rendszer?

A blogger nekem egy exhibicionista lény, aki alkalmanként bepillantást enged a saját életébe, munkájába, gondolataiba, ötleteibe, véleményébe... Kitárulkozik, megoszt és (ha kommentelhető a blog) mások véleményének is teret enged a saját kis világában. Ez egy személyes szféra, ahol nem biztos, hogy goals-t tudunk beállítani vagy fontos lenne a böngésző típusa és a flash verziója...

Sokkal inkább fontos egy csomó népszerűségi és buzz információ. A legtöbb bloggert ma idahaza nem a pénz motiválhatja írásra (hiszen megélni nem is nagyon lehet belőle), sokkal inkább a hírnév. Nem kell itt nagy dolgokra gondolni - a hírnév nem világhírt jelent, lehet az csak az partnereink/ismerőseink/barátaink körében egy ismertség; elismertség. Ezért lenne jó egy olyan egységes felület, ahol a blogmérce alapját a hírnév adná, szerintem.

Az általános kik, honnan, hányszor, mit néztek mellett ezen az egységes felületen el tudnám még képzelni, hogy látom rendszerben:

  • hányan kommenteltek,
  • kik ők és honnan jöttek a kommentelők,
  • mik a számukra legjobb cikkek (nem a legolvasottabb! Hanem pl. az e blogban is szereplő Blog.hu poszt-értékelő.),
  • RSS fel- és leiratkozások (nem külön, más rendszerekből, hanem a többi adat kapcsolatában),
  • linkek és említés-szintű (csak szöveges) hivatkozások más blogokban/közösségi oldalakon a szerzőre vagy a blogra,
  • kiemelés gyakorisága és ideje a blogszolgáltató címlapjára/hírlevelébe, ha van neki ilyen,
  • a blog holdudvarában található más elemek (videók videomegosztókon, képek képmegosztókon stb.) megtekintésének trendje a többi adat kapcsolatában,
  • linkmegosztó oldalakon (pl. digg, delicious) való hivatkozások adatai,
  • más (pl. Indapass rendszeren belüli) blogok általunk generált kommentjei; a "külső" kommenteléseink trendjei (hol, hányszor, mire).

 

Vannak olyanok, amiket jelenleg nem tudom elképzelni, hogy hogyan lehetne mérni csak technikai eszközökkel, mint pl.:

  • relevancia, hitelesség,
  • frissesség, reakció egy másik hírre/posztra,
  • a letölthető anyagaink továbbpublikálásának trendje (vírusanyagok).

 

Szerintetek mivel lehetne még kiegészíteni a listát?

 

update: Sztahanov hívta fel a figyelmemet, hogy a probléma nem újkeletű és volt korábban a Google által felvásárolt Measure Map blogmérce szolgáltatás, ami talán vissza fog térni a beolvadás utáni tetszhalálból. Köszi!

az ötlet szerintem: (4/5)
az ötlet szerintetek: (5/5)

3 komment

Címkék: rss blog statisztika wom videómegosztók social network képmegosztók ötlet lojalitás linkmegosztók

A bejegyzés trackback címe:

https://otletlada.blog.hu/api/trackback/id/tr76572243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2008.07.17. 14:18:13

Google Analytics for Blogger, vagy
Google Analytics for bloggers? Nem mindegy!

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.07.17. 19:05:17

Ki csinalna meg es miert? Elegge specializalt igeny, jelentos felhasznalotabort nem lehet tole varni, raadasul igy elso ranezesre testre kene szabni az egyes blog szolgaltatokhoz/blog motorokhoz, esetleg azokat kene modositani. Erre mondjuk megoldas lehet ha egybol egy blog szolgaltatas reszekent vezeti be valaki, de abbol meg annyi van mint a szemet, ez nem eleg vonzero. Meg fizetos modellben sem biztos, hogy megerne megcsinalni.

Sok blogger ugyan van, de a nagy reszuk ugyanugy technikai analfabeta, mint az atlagember. Nem fogja tudni ertelmenzi es felhasznalni az adatokat. A megoldas az, hogy a blog.hu gephazat nyaggatod, vagy atnyergelsz a blogger.com-ra.


SocialTwist Tell-a-Friend