A Praterben sétálva az óriáskerék felé vettük az irányt, hiszen a várost megtekinteni fentről mindig érdekesebb. A kasszánál böngésztük a szolgáltatások kínálatát és árát, amikor megláttam egy plakátot: 'Válts A1-re és 1 euró kedvezményt kapsz a belépőből!'.
Az angol nyelvű (azaz egyértelműen külföldieknek szóló) plakáton a következő tartalmú felirat volt: az óriáskerék belépőjéből (9 euró) 1 euró kedvezményt kapsz, ha a romaing szolgáltatódként az A1-et választod és elküldöd az xxxxx kódot a xxxxx telefonszámra. A válaszként kapott sms-t pedig csak be kell mutatnod a kasszánál.
Ha kiszámoljuk a roming-ban küldött és fogadott sms díját, akkor persze ez az 1 euró már nem teljes összeg, de az ilyen akciónak több előnye is van:
- felhívja a külföldiek figyelmét az adott szolgáltatásra, látványosságra.
- az A1 figyelmessége pozitív, ráadásul idegenként ez az egyetlen szolgáltató, aki ott a POS-en gondolt rám és segítségét ajánlotta.
- ha átállítottam a szolgáltatómat nem valószínű, hogy a szolgáltatás után (miközben éppen az óráskeréken nézelődöm) egy másik szolgáltató kiválasztásával fogok bíbelődni - tehát sokkal több esetben marad az A1 roaming szolgáltatóként.
Az ötlet nekem nagyon tetszett, kicsit azt még továbbgondolva: a szolgáltató kiadhatna egy füzetet (vagy a neten elérhetővé tehetné) azokról a helyekről, ahol ilyen módon kedvezményhez juthatunk - így ezek a kultúrális szolgáltatások PR jelleggel is bírnak. A kommunikáció nyelvében tovább szegmentálhatunk és készíthetünk külön csomagokat pl. izraelieknek, magyaroknak vagy pl. a lengyel kultúrális héten odalátogató lengyeleknek volt...
Nem mobilszolgáltatóként pedig érdemes lehet az üzletünket beemeltetni ebbe a kedvezményes körbe ha célcsoportunk elsősorban külföldi.
[más: többen írtatok, hogy a "h" rövidítés zavaró, a jövőben igyekszek odafigyelni erre - ha mégis maradna benne sajnálom]
Véleményetek