Hátizsákos turistaként az egyik kedvenc szolgáltatásom az önkiszolgáló mosoda volt. Nem kellett tonnányi ruhát cipelni magunkkal, olcsó volt és a várakozási időt kihasználhattuk, hogy beszélgetünk/ismerkedünk másokkal. Ezért is örültem meg, amikor ezt a cikket olvastam – bár filléres szolgáltatásról ebben az esetben még bőven nem beszélhetünk. Ezért inkább azon gondolkodtam, hogyan lehetne népszerűsíteni a mosodát, hogyan lehetne kihasználni a teret?
A kulturális különbségek és a mosógépek ára miatt nem hiszek abban, hogy idehaza hirtelen eladnák az emberek a mosógépeiket és mosodába kezdenének járni. Viszont abban igen, hogy a külföldieknek reális alternatíva lehet a szállodák borsos áraival szembe. Egy mosoda ráadásul nem csak a szűken vett funkcióját használhatja ki, hanem közösségi térként vagy más szolgáltatói központként is jól működhet. A magyaroknak 800 Forintért (igazából 2*800, ha legalább a sötétet és a világost ketté választjuk) adni egy ilyen szolgáltatást kicsit soknak érzem, egy már használható mosógép 60.000 Forintos árát heti egy szelektált mosással számolva kevesebb, mint egy éven belül kifizetjük. Ez sok, így nehéznek érzem a szolgáltatást bevezetését.Ázsiában sokan csak azért járnak olyan helyekre, ahol a turisták ilyen jellegű szolgáltatást vesznek igénybe, mert tudják, hogy ott úgyis várnak és lesz rájuk idejük – és ha van idejük, akkor tudnak velük beszélgetni. Azaz gyakorolják az angolt (vagy más) nyelvet!
kép forrása: hayle + thaye




Véleményetek