Amiben csak az a furcsa, hogy az utasok a közlekedésben a járművet leginkább belülről látják és az általános hirdetésnek nincs köze a lokális területhez vagy az utazó esetleges igényeihez. Aztán az is érdekes, hogy amíg a kereskedők harcolnak azért, hogy egy megállóhoz közel legyen a boltjuk (ha nincs ott járat vagy megálló, akkor alakítsanak ki egyet), addig az előttük közlekedőket nem próbálják megszólítani. Pedig a technikai háttér talán már most is adott lehetne, de legalábbis az ilyen cikkek alapján a jövőben biztos az lesz.
Egy éjjel-nappali bolt vagy büfé minek hirdetne minden járművön bármikor bárkinek?! Neki érdekesebb célcsoport lehetnének azok, akik pl. este 6-tól reggelig a boltjuk közelében mozognak. Lokális igényeket akar kielégíteni és ezért lokálisan is érdemes tudatosítani a jelenlétét, és úgy megjelennie.
A BKV egyre több járművén vannak már ott azok a digitális információs táblák, amik a következő megállót vagy átszállási kapcsolatot mutatják. Ha a járművekbe GPS-t is szerelnek a jármű pontos helye is meghatározható lesz. Nem kell mást tenni, mint a megállók környékén lévő üzleteknek megadni a lehetőséget, hogy a busz közeledtével jelenjenek meg rajta - hirdessenek, pl. ezen a digitális kijelzőn.
A "Tesco a városban" hirdetés azon a járművön, amivel pont az ellenkező irányba megyünk értelmetlen. A "következő megállóban nonstop büfés",a "még 2 megálló és olcsón ebédelhet Lalinál" vagy a "most szálljon le az egyiptomi kiállításhoz" a megfelelő helyen szól hozzám. Ha mindezt még az idővel is kombináljuk és csak időszakosan jelenítjük meg, máris nem tolakodó reklám, hanem hasznos információvá válhat a hirdetés.
És a jövőben így olyan dolgokat is talán megtudhatunk utazás közben, ami mellett még mindig elmentünk - pedig egy jó ajánlat, egy érdekes hely vagy egy olcsóbb termék várna ránk.
Véleményetek