
De hogyan tudna ez működni online?
Persze, itt is egy olyan website-ra van szükség, ahol a kereslet és kínálat találkozik. A civil/nonprofit/karitatív szervezetek feltölthetik a médiakitjüket (álló-, fekvő bannerek, button-ok és/vagy beilleszthető kódok stb.); az oldalak üzemeltetői pedig felajánlhatnak X kattintás vagy időt egy-egy felületen. Cserébe a szervezetek oldalán a támogatók alatt megjelenhet a site-ok listája, akárcsak ezen a gyűjtő oldalon. Tovább cizellálhatná a képet a specializálás, ha a felajánlók a méretek megjelölése mellett akár fix szervezetet vagy egy-egy tipusú szolgáltatást is ki tudnak választani (pl. gyerekek támogatása, szabadságjogok, egyház).
Hogy lenne-e ilyenre igény? Szerintem, örülnének neki. Hogy a média odafigyelne rá? Ha mi magunk vagyunk a média, akkor igen (pl. a tv-knek is van oldaluk!). Hogy érdemes-e felajánlani a felületünket ilyen célra? Nem csak üzleti, hanem lelkiismereti kérdés is.
Alapvetően egy ilyen megoldás nem nagy szám. Reklámértéke akkor van, ha az 1%-os kampányokhoz hasonlóan a site üzemeltetői figyelnek arra, hogy a náluk megjelenő médiakit-ek minőségiek legyenek és legyen respektje annak, ha valaki ezen a site-on jelen van. Ezt leginkább jó sajtókapcsolatokkal és a jelen lévő felajánlók marketingkommunikációs anyagaiba való bekerüléssel lehetne elérni (pl. ha a T-Online hírlevelében benne lenne, hogy felajánlották a ___.hu x% jótékony célra és most rákalapítványos hirdetések jelennek meg).
Legyen ez az online szakma 1%-os hozzájárulása a civil, nonprofit és karitatív szervezetek működéséhez.
kép forrása: blog.netzkompetenz.at
Véleményetek