A cégek előszerettel adnak mindenféle plusz papirt a dolgozóiknak, akiket ezáltal (is) próbálnak magukhoz kötni. Az adózási terhek csökkentése mellett ez ráadásul a dolgozó lojalitását is növeli. Ott van pl. az étkezési csekk, az utazási csekk, a fitneszterembe szóló belépő stb.
Már nem emlékszem a könyv címére, de a Sony-ról szólt. Volt egy rész benne, ahol a Sony-ban dolgozók egyenruhája szolgált hitelként és biztosítékként egyes boltokban - ha valaki ilyen egyenruhában ment vásárolni, akkor tudták, hogy jó munkahelye van és meg fogja adni a pénzt.
Ha lenne egy kis innovációs törekvés a hazai HR-es piacon és összeállnának az IT-s kollégákkal és pár egyéb szervezettel, akkor biztos találnának olyan megoldást, amivel a dolgozókat egyszerűbb módon extra előnyökhöz juthatnának a nyakukban lógó belépőjük segítségével.
Közben a TV2 brand-elt hitelkártyát ajánlgat, és arról megy a találgatás, hogy érdemes-e virtuális (aka brand-elt) mobilszolgáltatót bevezetni kishazánkba. Ráadásul, (sajnos és többnyire nem legálisan) több cég is "ajánl" egy bankot a dolgozóinak, ahová a fizetésüket utalják.
Tegyük össze a morzsákat és összaállhat egy új kép!
A dolgozó nem csak az ajtót nyitogathatja, hanem a kártya (nem a bank, hanem ) a vállalata által jóváhagyott fizetési előleg alapján hitelkártyaként működhet. Amivel kifizetheti (a vállalat által jóváhagyott) helyeken az étkezését, amivel elmehet üdülni, amivel egyes járatokon (majd ha már lesz elektronikus fizetés) kifizetheti a munkahelye és az otthona közti utazást, telefonálhat vész esetén fülkéből, vagy éppen a folyosón használhatja a fénymásoló automatához.
A lehetőségek végtelenek, a dolgozó tuti nem fogja otthon hagyni a kártyáját, a céges jutattások egyszerűbbek lesznek és a dolgozó lojalitása is nőhet. "Brave new world"? Talán, de ennyi manapság már egyre inkább belefér.
fotó: katialondon
Véleményetek