Minden márka kommunikációjának egyik alapja a célcsoportjának (helyes) meghatározása. Ez a koordinátarendszere annak, hogy hogyan szólítjuk meg a látogatóinkat/fogyasztóinkat, mit és hogyan mutatunk be nekik. A célcsoport meghatározás egyik rákfenéje, hogy egy behatárolt szegmensre kell fókuszálnunk és azok a niche fogyasztóink, akik nem tartoznak ehhez a masszív réteghez sokszor nehezebben tudnak azonosulni a tartalommal - hiszen nem hozzájuk szólunk. A célcsoport prekoncepciója természetesen fontos és helyes, azonban egy márka poziciójának és kommunikációjának kiszélesítésével újabb csoportokat vonhatunk be a vásárlói körünkbe. Ez rendszerint olyan költségeket emészt fel az offline kommunikációban, amiért nem éri meg. Ráadásul az offline kommunikációban, természetesen, nincs lehetőségünk a tartalom ilyen mélységű testreszabására, azonban online ezt könnyedén megtehetjük.





Véleményetek