Minden márka kommunikációjának egyik alapja a célcsoportjának (helyes) meghatározása. Ez a koordinátarendszere annak, hogy hogyan szólítjuk meg a látogatóinkat/fogyasztóinkat, mit és hogyan mutatunk be nekik. A célcsoport meghatározás egyik rákfenéje, hogy egy behatárolt szegmensre kell fókuszálnunk és azok a niche fogyasztóink, akik nem tartoznak ehhez a masszív réteghez sokszor nehezebben tudnak azonosulni a tartalommal - hiszen nem hozzájuk szólunk. A célcsoport prekoncepciója természetesen fontos és helyes, azonban egy márka poziciójának és kommunikációjának kiszélesítésével újabb csoportokat vonhatunk be a vásárlói körünkbe. Ez rendszerint olyan költségeket emészt fel az offline kommunikációban, amiért nem éri meg. Ráadásul az offline kommunikációban, természetesen, nincs lehetőségünk a tartalom ilyen mélységű testreszabására, azonban online ezt könnyedén megtehetjük.
ötlet #66: korcsoportos tartalom
2009.01.12. 11:58 :: Koronix
Vannak olyan termékek (pl. alkohol) ahol a törvény megköveteli, hogy a felhasználó a belépés előtt megadja a születési idejét. Ezeken oldalakon a kor (és esetleg nem) figyelembevételével sokkal testreszabottabb információt kommunikálhatnánk - a tartalom mellett, ha azt látjuk, hogy szélesebb a célcsoport mint gondoltuk, akár az arculatot is változtathatjuk a bevonódást segítve. Hiszen teljesen másra és máshogy kiváncsi egy 18-29 vagy egy 30-39 éves.
Az SNSek óta a felhasználók (talán) könnyebben adják meg az adataikat előnyökért cserébe. Az adatok pedig nem csak azért vannak, hogy azokat tároljuk és ugyanazzal a maszlaggal etessük a tulajdonosukat. Ha a teljes tartalom átszabása luxus az adott márka esetében, azonban egy-egy hír/cikk/programajánló/kép könnyedén változtatható. És máris könnyebben érezhetem magaménak a márkát.
fotó: ENABLE Scotland
Szólj hozzá!
Címkék: statisztika social network navigáció ötlet lojalitás weboldal optimalizálás
A bejegyzés trackback címe:
https://otletlada.blog.hu/api/trackback/id/tr2872571
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Véleményetek