Persze, a technológián kívül több dolognak is meg kell valósulnia, h népszerű legyen ez az elérési mód is: ismerni kell a mobiltelefonnak ezt a lehetőségét és használni is tudni kell, az árak képzésének elérhetővé és érthetővé kell válnia, lennie kell elegendő hasznos tartalomnak és funkciónak. Az ismeretterjesztésben sokat tudnak segíteni a mobilszolgáltatók és a média, az árak a használat terjedésével és a hype-al átláthatóvá fognak válni, a tartalom viszont elsősorban rajtunk múlik. Azért a hype-hoz és a média figyelméhez vmit le kell tenni az asztalra és ahogy a hagyományos interneten, a mobilon is igaz a mondás: "content is king". Szóval, csináljunk mobilos tartalmakat vagy legalábbis segítsük azok létrejöttét!
Nemrég egy jó ismerősömnek segítettem az eTarget-es megjelenésben és a hirdetések közt szerepelt egy kifejezetten mobilra optimalizálással kapcsolatos is, felmérés jelleggel. A teljes portfoliót tekintve meglepően jó volt a CTR-je ennek a hirdetésnek - amiből arra is következtetünk, h a netezőket érdekli hogyan tudnának mobil eszközről is elérhetővé vállni.
Kicsit utánajártam a témának és találtam két olyan szolgáltatást, ami segítheti az átlag webfejlesztőt vagy website tulajdonost a tartalmainak mobilra alakításában: a Zidanoo.com-ot és a Mobizcard.com-ot (biztos van még). A szolgáltatások lényege, h egy regisztráció után lépésről-lépésre, komoly fejlesztői ismeretek nélkül létrehozható saját mobilra optimalizált website. A szolgáltatók lehetőséget biztosítanak hostingra, saját .mobi domain bejegyzésére, sms küldésre, távoli szerkesztésre, Google Maps és egyéb widget-ek beszúrására is. Mindezt egy megfizethető (alap szolgáltatások ingyenesek) és érthető modellen keresztül.
A szolgáltatásban határozottan van üzleti fantázia - a T-Mobile Netherlands & Zinadoo próba-együttműködés is ezt sugallja. Hiszen az optimalizált oldalakban lehet annyi erő, h elindítanak pl. a tinik körében egy hype-ot és ráirányítják a média és a mobilszolgáltatók figyelmét is a mobil internetben rejlő lehetőségekre még jobban. És ugye nem kell mondanom, h aki a mobil tartalom optimalizáló eszközt elsőként vagy legalábbis erősebb visszhanggal megvalósítja meghatározó szereplője lehet az egyik legdinamikusabban növekvő eszköz háttérpiacának.
A kérdés már csak az, h kishazánkban mikor vág bele vki ebbe az üzletbe és nyújt egy ilyen felületet a lelkes, ötletekkel és tenni akarással teli tartalomgenerálóknak?!
Véleményetek