Nem csak minket érint egyre kellemetlenebbül, hogy emelkedik az üzemanyag ára. Az egyre növekvő fogyasztói elégedetlenség ellensúlyozására a forgalmazók is megpróbálnak alternatív megoldásokat kitalálni. Ma olvastam a Inventorspot és a Mashable oldalakon, hogy a MyGallons.com egy "fizess most, vásárolj később olcsóbban" rendszert vezetett be.
Hasonló fizetési rendszerről már korábban írtam a ruházati iparágból, de most ezt a modelt próbálja ki az amerikai kártya-szolgáltató az üzemanyagokra.
Sajnos, a hazai gyakorlat szerint a pre-paid rendszer csak az előrefizetést garantálja, azt nem, hogy a vásárló által megelőlegezett bizalomért cserébe a szolgáltatás biztosításán kívül garanciákat vállaljon a szolgáltató. Így a mobiltelefonok pre-paid fizetése nem garantálja azt, hogy a szolgáltató nem változtatja meg a tarifákat időközben.
A MyGallons rendszer lényege igen egyszerű:
- most befizetsz egy meghatározott összeget
- kapsz cserébe egy, a befizetett összeget tartalmazó, kártyát
- ezzel a kártyával a vásárlás idején rögzített áron vásárolhatsz a kártya lejáratáig (illetve amíg ez a kereted el nem fogy).
Mi ebben az üzlet a szolgáltatónak?
- Az üzemanyag árak folyamatosan változnak (most már idehaza is), ha lefelé mozdul az ár, akkor a fogyasztó bukik az üzleten.
- A pénz előbb beérkezik a céghez, minthogy eladta volna valóban az üzemanyagot.
Mi ebben az üzlet a fogyasztónak?
- Jelenleg úgy tűnik az üzemanyag drágulni fog. Ha ez valóban folytatódik, akkor akár jelentős összegeket spórolhatunk.
Mi ebben az üzlet kártyakibocsájtónak?
- Van egy kártya tagsági díj, amit minden feltöltéskor ráterhelnek.
A hazai viszonyok is vannak annyira kaotikusak és a fogyasztók annyira árérzékenyek, hogy egy ilyen rendszer elélhetne szerintem. És szerinted?
Véleményetek