HTML

Megosztom

Turkálók

Véleményetek

Licenc

Creative Commons Licenc

Bigyók

tracker


View Krisztian Koronics's profile on LinkedIn

ötlet #9: asztalból rendelni

2007.09.04. 13:34 :: Koronix

Vendéglátóhelye válogatja, de ha nem étteremben vagyok szeretek keveset várni a pincérre/pultosra és kifejezetten utálom 10 percnyi vadászat után 2 kiabálós mondattal elmondani, hogy ugyanmár hozzon még egy bodzaszörpöt. Kellemetlen, amikor egy nagyobb asztaltársaságba érkezik egy új ember és éppen előtte hozták ki az italokat és a pincér ezért a köv 15 percben biztos, hogy az asztal felé se fog nézni. Kedvencem azonban a fizetésre várás - a kellemes, beszélgetős este egyik legrosszabb lezárása, amikor a társaság indulna és ahelyett, hogy egymással foglalkoznának még a megmaradt percekben mindenki jobbra-balra tekintget, hallgat és furcsa hirtelen mozdulatokkal próbálja magára felhívni a személyzet figyelmét.

Vannak helyek persze ahol ez nincs így és vannak helyek, ahol kifejezetten jó, hogy a pincér foglalkozik velünk. De a nyüzsgő pesti éjszaka zsúfolt helyein ez a fajta kontaktus szerintem felesleges, ahogy az is furcsa, hogy a vendégnek kell odaküzdenie magát a pulthoz és a söröskorsót visszaegyensúlyoznia az asztalhoz. Bár lehet, hogy már csak én vagyok túl geek. ;)

Tuti, hogy van már olyan eszköz, amit be lehet építeni az asztalba és egy központi géphez kapcsolódik. Amivel egy touchscreen-en keresztül meg lehet rendelni az ételt, italt vagy jelezni lehet, hogy fizetnénk. Miért ragaszkodunk ennek ellenére a régi, de nyögvenyelős vadászós megoldáshoz?

Ráadásul, egy nagyobb touchcreen a rendelésen és a számla pillanatnyi állapotán túl másra is használható lenne. A kellően már megfáradt társaság játszhatna rajta egy kártyajátékot; felvéshetné a virtuális szignóját, a menüből nehezen döntők belenézhetne, hogy mik a legnépszerűbbek vagy miket rendeltek ennél az asztalnál előtte; elkülöníthetné a számláját, hogy lássa mennyit kell majd berakni a közösbe vagy akár értékelhetné is a helyet és az ételeket...a lehetőségek szinte végtelenek.

Igen, valóban nem lehet olcsó egy ilyen rendszer kiépítése - viszont érdemes lenne egy kalkulációt végezni, hogy emeli-e és mennyivel a rendelési hajlandóságot (ha 3-szor kell 10 percet várnunk csak a pincérre, az fél órányi plusz fogyasztást jelentene), szükség van-e kevesebb magasabban képzett pincérre, mások választásának megtekintése növeli-e egyes italok fogyasztását és egyáltalán tetszik-e az embereknek...?

Ahogy oly sok mindent, akár ilyen asztalokat vagy rendszert is el lehetne adni (vagy bérbe adni) - és akár egyéb kiegészítő szolgáltatásokból bevételhez jutni (zeneválasztás, videóklipp megnézés), ami a végén a cekhez íródik...

Talán egyszer majd egy Liszt Ferenc téri dumálós, eszegetős-iszogatós estén már mindezek a kellemetlenségek eszembe sem fognak jutni...addig is egy kis jövőbetekintés.

update: közben a Bigyóblogon megjelent ez a kis szerkentyű, a végén még kihozni sem kell az italt. ;)
az ötlet szerintem: (4/5)
az ötlet szerintetek: (5/5)

8 komment

Címkék: ötlet touchscreen payment

A bejegyzés trackback címe:

https://otletlada.blog.hu/api/trackback/id/tr47157200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

carlos · http://clock.hu 2007.09.04. 13:43:47

A Ráday utcában lévő Pink Cadillecben próbálkoznak valami ehhez hasonlóval, igaz, ott csak egy szimpla pincérhívó gombot helyeztek el az asztalok mellé (legalábbis a teraszon). Rendelni még nem lehet vele, de legalább a rendelést időben felveszik és a "félórát várok a fizetőpincérre-effektus" is megszűnt.

Akos 2007.09.04. 15:57:35

Jó ötlet, de szórakozóhely-tulajdonosi oldalról olcsóbb megoldás volna ránevelni a pincért, hogy figyeljen a vendégre.

Többnyire ugyanis nem azért nem vesz észre, mert rettentően elfoglalt, hanem mert támasztja a pultot, és a pénztároscsajjal vagy a másik pincérrel trécsel.

pajtika 2007.09.04. 16:54:21

Nem túl új ötlet, ezen már én is gondolkodtam régebben, ahogy úgy látom, mások is:

www.whynot.net/ideas/2439

sőt:
"You can in Japan. They're about the size of an 8 1/2 x 11 piece of paper and an inch thick. You can see pictures of all the food and add it to your order by touching it. Then when you want to place your order you press the OK button. They have these in restaurants and Japanese style bars. You can also play games, read news and fortunes on them and they're at every table."

Úgy látszik, ott ehhez megvan a pénz meg a kultúra.

zozz · http://otletlada.blog.hu/2007/09/04/otlet_8_asztalbol_rendelni 2007.09.04. 16:57:39

Szeged, a Brother's Steak House étteremben évek óta megy.
Ételt, italt rendelsz, pincért hívsz és közben nézegetheted az ételek képeit és folymatosan ellenőrízheted a számlád összegét is.

Koronix · http://otletlada.blog.hu/ 2007.09.04. 17:22:42

Az ötlet tényleg nem új, ezért is meglepő nekem, h ha már a pincérek nem tudnak rendesen dolgozni (tisztelet a kivételnek), akkor miért nem vezették be több helyen.

2 hete voltam Szegeden és kimaradt ez a hely, de legalább lesz miért visszamenni. :)

Aadaam 2007.09.04. 18:10:34

1996-ban Gyorben, a Different internet kavezojaban mar gepen lehetett rendelni (hol volt akkor meg az LCD)

Nem mellesleg ez a Microsoft Surface uzleti terve egy-az-egyben, nem igazan latom az ujdonsag varazsat ahhoz kepest.

Trevor 2007.09.05. 11:35:49

Voltam olyan étteremben, ahol teljesen technikamentesen úgy oldották ezt meg, hogy egy az asztalra helyezett táblát kellett megfordítani, ha szükséged volt a pincérre. ;) És működött. ;)

De néha már tényleg az is elég lenne, ha az ember nem azt érezné, hogy még a pincér tesz szívességet azzal, hogy kiszolgál. ;) Sajnos semilyen technikai újítás nem helyettesítheti a pincérek megfelelő hozzáállását.


SocialTwist Tell-a-Friend