Nem hiszek abban a csodálatos világban, ahol megszűnik az autó és az összes elintéznivaló bekerékpározható távolságba kerül, nem hiszem, hogy csak szánkónál kisebb tárgyakat szeretnék szállítani és hogy mindenki zöld parkokba tudna költözni, ahová két etetés közötti idő alatt csak leruccanhat a kisbabájával mindenféle logisztikai probléma nélkül. Különben mi a túróért lenne autó? De azt sem gondolom, hogy csak az autóval való közlekedés a megoldás.
Miközben okosok azon törik a fejüket, hogyan tudnák rávenni az autósokat arra, hogy használják inkább a tömegközlekedést, milliókat dobnak ki mindenféle lehetetlen megoldásra. Akkor most én is előállok egy ilyennel, teljesen ingyen.ötlet #72: tömegközlekedés forgalmival
2009.07.28. 15:58 :: Koronix
A problémák tömkelegét (pl. P+R) most félretéve az alapfeltevés az, hogy aki autóval közlekedik az nem akar duplán fizetni: hiszen fizeti az autóval kapcsolatos költségeket és ezen felül ha kiszállna a kocsiból a borsos jegy vagy bérletárat. Valljuk be ez nem túl motiváló, még akkor sem ha csak pár megállóra lenne az elérendő cél.
Az egyetlen olyan hivatalos mérőeszköz ami bizonyítja, hogy a tömegközlekedő személy valóban a gépjárműjét cserélte be a gépjármű érvényes forgalmija. Ebből egy van (azaz egy személy jegyét/bérletét helyettesíthetné) és ráadásul akkor lehet csak a tulajdonunkban ha az államnak már megfizettük a különböző adókat.
Nem állítom, hogy ez megoldaná a problémákat, de legalább ésszerű javaslatot/alternatívát biztosítana a korlátozások és megsarcolásokkal való fenyegetőzések helyett. Egy olyan kéznyújtást, ami után már nem lehet azt mondani, hogy tömegközlekedni plusz költséget jelent.
12 komment
Címkék: kerékpár ötlet offline payment
A bejegyzés trackback címe:
https://otletlada.blog.hu/api/trackback/id/tr991273847
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
GergoV 2009.07.28. 16:31:37
Ezzel csak egy bökkenő van: a kocsival, bár az esetek 90%-ában egyedül mászkál az ember, nem csak egyedül utazhat. Vagy működjön családi jegyként is? :)
apogany 2009.07.28. 18:00:08
Mennyibe kerül mostanában egy autó fenntartása éves szinten?
Csak az, hogy legyen (forgalmid). Benzint, autópályamatricát, mosatást stb. nem számolva?
Csak az, hogy legyen (forgalmid). Benzint, autópályamatricát, mosatást stb. nem számolva?
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.07.28. 18:39:45
@apogany: típustól függ, de nézzük:
- kötelező biztosítás, negyedévre 5-25e Ft
- helyi adó: 10-30e Ft
Plusz zöldkártya egyelőre évente olyan 10e és vizsgáztatás egyelőre 2 évente 10e, és ehhez némi szervíz, jó esetben 15-20e
Ezek olyan minimál díjak.
- kötelező biztosítás, negyedévre 5-25e Ft
- helyi adó: 10-30e Ft
Plusz zöldkártya egyelőre évente olyan 10e és vizsgáztatás egyelőre 2 évente 10e, és ehhez némi szervíz, jó esetben 15-20e
Ezek olyan minimál díjak.
csiszi 2009.07.28. 23:15:11
Kibővítés:
Minden vizsgáztatás kerüljön +10e (esetleg több) forintba, ami _automatikusan_ az üzembentartó lakhelye szerinti közlekedési vállalathoz kerüljön. Ez nem adó lenne, hanem járulék, az ellenszolgáltatás pedig az ingyenes helyi tömegközlekedés használata.
Minden vizsgáztatás kerüljön +10e (esetleg több) forintba, ami _automatikusan_ az üzembentartó lakhelye szerinti közlekedési vállalathoz kerüljön. Ez nem adó lenne, hanem járulék, az ellenszolgáltatás pedig az ingyenes helyi tömegközlekedés használata.
Koronix · http://otletlada.blog.hu/ 2009.07.29. 08:39:02
@geritwo: szerintem ez a családi dolog fölöslegesen bonyolítaná csak a dolgokat. csak nézd meg hányan üldögélnek az autóban általában...
@csiszi: ezzel a lakhelyes dologgal pont az az agglomerációból ingázókat szűrnéd ki, akiknek talán a legideálisabb lenne.
@csiszi: ezzel a lakhelyes dologgal pont az az agglomerációból ingázókat szűrnéd ki, akiknek talán a legideálisabb lenne.
tafinaf · http://nagyonjo.com 2009.07.29. 19:25:09
Szerintem jo a rendszer ugy, ahogy van, nem kell rajta sokat reszelgetni. Van egy eleve olcso, bizalmi alapon mukodo tomegkozlekedes. Az eleve olcsot arra ertem, aki Magyarorszagon el, mert annak megeri a havi berlet. A turistak sajnos dragabban tudnak csak tomegkozlekedni, de a legtobbje ugyis Europabol jon, akkor meg ugyis autoval, szoval meg van oldva a kozlekedese. Aki meg nem autoval jon Magyarorszagra, az kifizeti a kicsivel magasabb napi/heti berlet arakat, es meg ugy is jol jar.
Tehat ha valaki autozik, akkor autozzon, ha mar fizeti a fix koltsegeket. Ha pedig valami miatt nem praktikus autozni (inni akar, vagy nem tud parkolni, vagy fel a dugoktol, elromlott az autoja, stb), akkor tomegkozlekedik, ugy, mint barki mas.
Nem latom, hol itt a problema: az autoert azert fizet az ember, hogy autoja legyen, tehat az a koltseg az autora vonatkozik, SEMMI MASRA. A tomegkozlekedesre koltott penz pedig a tomegkozledekedes kasszajaba megy, sehova mashova. A kettot nem lehet ugy osszekutyulni, hogy az mindenkinek igazsagos legyen.
A te javaslatod, ha jol ertem, az lenne, hogy az autosok ingyen tomegkozlekedjenek? Ha ez igy lenne (gondolkozz egy lepessel tovabb), akkor mindenki venne egy nagyon nagyon olcso autot (Trabit?), szerezne ra forgalmit, es azzal tomegkozlekedne. A kerdes az, hogy melyik osszeg a nagyobb: az auto fix koltsege, vagy a haviberlet.
Nem otthon elek, de szerintem minden orszagban hasonloan szamoljak ezeket a koltsegeket, es altalaban autoval olcsobban jon ki az ember, mint tomegkozlekedessel. Igy aztan duplan igazsagtalan lenne, ha az autosoknak nem kene a berletert fizetni.
Ha pedig csak arrol szol a javaslatod, hogy a berletIGAZOLVANYT helyettesitse a forgalmi, azaz ugyanugy vegyen az autos is jegyet, berletet... akkor sincs sok ertelme, mert egy egyszeri berletigazolvany nem kerul sokba.
Szoval vagy en ertettem rosszul, vagy nagyon suletlen az otlet :-) Megnezem a tobbit is, hatha van jobb...
Tehat ha valaki autozik, akkor autozzon, ha mar fizeti a fix koltsegeket. Ha pedig valami miatt nem praktikus autozni (inni akar, vagy nem tud parkolni, vagy fel a dugoktol, elromlott az autoja, stb), akkor tomegkozlekedik, ugy, mint barki mas.
Nem latom, hol itt a problema: az autoert azert fizet az ember, hogy autoja legyen, tehat az a koltseg az autora vonatkozik, SEMMI MASRA. A tomegkozlekedesre koltott penz pedig a tomegkozledekedes kasszajaba megy, sehova mashova. A kettot nem lehet ugy osszekutyulni, hogy az mindenkinek igazsagos legyen.
A te javaslatod, ha jol ertem, az lenne, hogy az autosok ingyen tomegkozlekedjenek? Ha ez igy lenne (gondolkozz egy lepessel tovabb), akkor mindenki venne egy nagyon nagyon olcso autot (Trabit?), szerezne ra forgalmit, es azzal tomegkozlekedne. A kerdes az, hogy melyik osszeg a nagyobb: az auto fix koltsege, vagy a haviberlet.
Nem otthon elek, de szerintem minden orszagban hasonloan szamoljak ezeket a koltsegeket, es altalaban autoval olcsobban jon ki az ember, mint tomegkozlekedessel. Igy aztan duplan igazsagtalan lenne, ha az autosoknak nem kene a berletert fizetni.
Ha pedig csak arrol szol a javaslatod, hogy a berletIGAZOLVANYT helyettesitse a forgalmi, azaz ugyanugy vegyen az autos is jegyet, berletet... akkor sincs sok ertelme, mert egy egyszeri berletigazolvany nem kerul sokba.
Szoval vagy en ertettem rosszul, vagy nagyon suletlen az otlet :-) Megnezem a tobbit is, hatha van jobb...
cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.08.07. 18:22:06
Soha nem értettem, hogy a BKV miért nem létesít saját tulajdonú P+R parkolóházakat, ahol a napijegy egyben napi bérlet is lenne a budapesti tömegközlekedésben...
szacuki 2009.09.18. 09:23:38
@cserepj: Na ez tényleg egy ötlet. Nyilván nehezen kivitelezhető, de nem is ez a lényeg.
cserepj · http://latinpince.blog.hu 2009.09.18. 14:38:03
@szacuki: pár végkielégítésből telne rá. A Szentendrei HÉV vonalán még akár Budakalász magasságában, rákészülve a leendő M0 alagútra - de ugyanígy minden HÉV mellé, elővárosi vasútállomások mellé lehetne akár felszíni nagy parkolót létrehozni, murvával - közös MÁV-BKV projektként is akár.
Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.09.22. 13:50:08
Az autó mára inkább státusz, mintsem közlekedési eszköz. Én pl. tök megvagyok nélküle, és ha kéne sem a mobilizációs gondjaim lebegnének a szemem előtt.
Ez az életszínvonalam kifejezőeszköze.
Ez az életszínvonalam kifejezőeszköze.
Mercer395 · http://www.minerva-szki.hu/szakkepzesek/gazdasagi-informatikus.php 2009.09.29. 10:24:01
@cserepj: a HÉV-vonalon tényleg sok helyütt elférnének parkolók, még ha nem is túl nagyok. De a közigazgatási határoknál (pl Békásmegyer) simán lehetne létesíteni nagyobb parkolókat, és akkor a külső szakaszra nem is kellene megvennie az embernek a drága bérletet, elég lenne a Pesti összvonalas.
badboy70 2012.12.28. 22:42:00
@geritwo:
Finnországban már működik és ott két ember jogosult egyszerre használni a közösségi közlekedést az érvényes forgalmi engedéllyel.
Finnországban már működik és ott két ember jogosult egyszerre használni a közösségi közlekedést az érvényes forgalmi engedéllyel.
Véleményetek