Azon tűnődtem, amikor a Szonda Ipsos válsággal kapcsolatos kutatását olvasgattam, hogy miközben a válaszadók úgy vélik, hogy vissza kell fogni a mindennapi kiadásaikat majd a jövőben aközben a "közlekedés, autófenntartás, benzinköltség" kiadásának mérséklésére adott válaszban 29%-a megkérdezetteknek "nem várható változás" választ adta. Ami nem tűnik talán magasnak, azonban ez a második legmagasabb (a gyógyszerek, eü-i termékek után)! Ha jól rakom össze a képet ez azt jelenti, hogy miközben az újautó eladások zuhannak a már meglévő gépkocsink használatától nem szívesen válnánk meg. Akkor kinek is lenne érdeke és lehetősége a gépkocsiállomány növelése, fenntartása?
Szerintem azoknak, akik nélkül az autó egy fabatkát sem ér: az olajcégeknek.
El tudnék képzelni egy olyan piacot, ahol a gépkocsikon nem Opel, Ford márkajelzések, hanem Shell vagy ÖMV logók díszelegnének.

Az autót nekik akár
ingyen önköltségi áron is érdemes lenne adni, hiszen komoly haszon eddig sem volt a gépkocsieladásokból a kereskedőknek - inkább a szervízen és a plusz szolgáltatásokon fogtak. Oda viszont nem sűrűn jár az ember. Benzinkútra viszont igen!
De hogyan érné meg a pl. Shell-nek a saját autó gyártása? Természetesen úgy, hogy az adott típusba csak az adott kúthálózaton lehetne tankolni - egyedi tankoló pisztolyok, vmi digitális ellenőrzés stb segítségével.
Így az eszközt olcsón kapnánk - megérné akár új autóra is váltani -, a szolgáltatásokért pedig rendesen és rendszeresen fizetnénk.
Véleményetek